zaterdag 17 maart 2018

Jurk met een Twist

Deze week een Ufo afgemaakt, je weet wel zo'n tasje met patroondelen die nog in elkaar gezet moet worden en die in de vergetelheid was geraakt....

In nov 2017 deed ik op de Sanchodag mee aan een workshop twist. Daarbij leerde je om van een gewoon shirt patroon deze omwerkt naar een patroon met een twist/knoop/draai in het voorpand bij de hals. Dit was gebaseerd op deze blog.

Thuisgekomen snel een proefversie gemaakt en daaruit bleek dat ik een verkeerd patroon als basis had genomen. Vervolgens op de naailes het patroon nogmaals getekend op een ander basispatroon en dat leek beter uit te komen.

Er een keer een jurkpatroon van getekend en op stof gelegd......

En deze week weer gevonden en in elkaar gestikt/gelockt. De hals afwerking doe ik een volgende keer anders, nu heb ik  het afgelockt en omgevouwen en doorgestikt. Maar dat vind ik achteraf niet mooi genoeg. Ik wil er zeker ook nog een tshirt van maken en dan komt er een mooi biesje langs de hals.
Voor nu een mooie jurk!




2 opmerkingen:

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!