maandag 2 oktober 2017

Bralette


Op facebook hebben we een klein lingerienaaigroepje waarin we elke 2 maanden een thema hebben waarvoor we iets kunnen maken. Voor augustus/september was het thema; "Bralette".
Een Bralette bestaat al even, deze is in 1910 uitgevonden door een Amerikaanse. Toen meer van katoen, nu vooral veel in kanten uitvoeringen. Een Bralette heeft geen beugel, voering, padding en bied daarom ook minder steun. Vooral geschikt voor de kleinere cupmaat en/of 's avonds op de bank. Op dit moment weer heel populair, zag het al diverse keren in de winkel hangen (gewoon bij de kleding) en ook in lingeriezaken zie je steeds meer hangen.
Lees hier maar eens een leuk verhaaltje over de Bralette.
Ik was al aan het experimenteren met een bh zonder beugel. Gezien de beperkte tijd die ik had heb ik het mezelf gemakkelijk gemaakt en een kant en klaar gratis patroon gebruikt van So Sew Easy.
Gekozen voor maat S, maar in de macht der gewoonte met naadtoeslag uitgeknipt. Maar dat is bij Amerikaanse patronen niet nodig. Patronen zijn inclusief naad.
Maar de Bralette past prima! Heb in plaats van over het hooft aantrekken gekozen voor een bh sluiting achter. Ik had nog een restje lange bh sluiting liggen en paste hier (bijna) precies bij.
 
Patroon: Gratis patroon So Sew Easy
Kant: Lingeriestoffen.nl
Elastiek: Poetsie.nl
Schouderbanden: Poetsie.nl

6 opmerkingen:

  1. Een plaatje is het geworden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh jee, nu heeft 'hij'dit hier geplaatst met 'zelflingerie maken'....wat is dit nu weer ??
      Ik ben dus Marian van Ill Signo...

      Verwijderen
    2. Dank je! Ik denk dat "verkeerd" was ingelogt?

      Verwijderen
    3. Leuk he, door zo'n thema kom je toch weer bij nieuwe dingen uit en dan maak je een bralette ;-)
      Ik vind m erg mooi geworden en zo'n sluiting achter is wel erg handig ja.

      Verwijderen
    4. Mooi exemplaar hoor. Ondersteunend is het misschien niet, maar wel comfortabel. En deze is zeker sjiek.

      Verwijderen
  2. Heel erg mooi net als het kantje wat je hebt gebruikt.
    Denk dat de sluiting ook lekker comfortabel is met het aan en uit trekken.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!