vrijdag 1 september 2017

Stand van haken

De afgelopen tijd aan diverse haakprojecten gewerkt. Even een update

Voor de wiebertas van Janneke Assink (Jip by Jan) uit het boek Haakspiratie,  haakte ik de 10 hele en 10 halve wiebers met een katoengaren van By Claire, vintage mint met een rand van vintage roze...


En inmiddels begonnen met het joinen van de wiebers aan elkaar met vasten.

Met een restje Mille Colori wol van Lang Yarn maakte ik Victorian Lattice Squares. Maar had niet genoeg voor een kussen en kocht er een extra bolletje bij Wolplein. Na 9 squares voor een kussen hoopte ik genoeg over te hebben voor een gehaakt achterpand met stokjes....

Maar je raad het al, net niet genoeg! Nu aan het dubben of ik er nog een bol bijkoop of met een ander kleurtje het achterpand afhaak. Of een oproep doe voor een restbolletje van iemand op facebook.....
Tekort!

Tijdens weekje weg begonnen aan een nieuw project. Een boodschappennettas haken. Op het blog van Wolplein kwam deze voorbij en leek me leuk er ook een te haken. Bij bezoek aan Wolplein voor de vakantie zag ik de tas hangen en ook de kleur sprak me aan. Dus gingen er bolletjes Rico Essentials cotton mee. En het garen haakt heerlijk. Soms beetje ruzie met dat ik tussen de draadjes doorsteek. Maar dat is snel te corrigeren.
Op een camping in Frankrijk begonnen met het haken van de bodem van de tas.
Onderweg kunnen starten met de boogjes. Leuk effect zo. Het zijn twee toeren die je herhaald. Een toer met lossenboogjes en andere toer met vasten om de boogjes heen. De boogjes verspringen steeds.
Nu ben ik al een eindje op weg!

Tot zover de stand van Haken! Nu ga ik snel weer verder met de wiebertas, die moet voor morgen af!










3 opmerkingen:

  1. Mooie haskprojecten en ze vlotten goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, altijd een haakwerkje bij de hand en dan zie je van die mooie dingen ontstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha nu zie ik waar de wiebertjes voor dienen. Ben benieuwd naar het resultaat. Zie ook dat ik niet de enige ben met meerdere projecten tegelijk 😊

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!