maandag 13 juni 2016

Blue Berry Bag test

In Maart kwam er een oproepje op facebook voorbij. Er werden testers gezocht voor een nieuw tas patroon. De oproep kwam van Juffrouw Kersjes (StoffenMie) en ik was een van de gelukkigen die deze tas mocht testen!
Ik koos voor de XL-versie, een heuse weekendtas.

De bedoeling was dat we de handleiding goed doorlazen, het patroon kritisch bekeken en natuurlijk de tas in elkaar naaien.

Voor stof ging in naar Stef's stoffen in Veghel, in dit geval wilde ik de stof echt even voelen. En daar vond ik een mooie stevige canvas met toepasselijke afbeeldingen voor een reis cq weekendtas.
Er was heel wat paspelband nodig en dat maakte ik zelf . Omdat er rondingen in de tas zitten moest de stof voor de paspel schuin van draad zijn. Om efficiënt met de stof om te gaan pakte ik een gepinde tutorial erbij hoe een doorlopende biaisband te maken uit een fatquarter. 
Wist meteen dat ik de tas wilde verstevigen met soft and stable, mooi materiaal wat licht is, body geeft aan een tas en niet kreukt of deukt. Inmiddels heb ik begrepen dat er sinds kort ook van Vlieseline ook een variant is namelijk Syle-Vil.
De voering verstevigde ik met Volumevlies H640, samen geeft dit een mooie body aan de tas.
Voor de klepzakken had ik Vlieseline H200 nodig maar daar kon ik op kort termijn niet aankomen. Daarvoor in de plaats gebruikte ik Vlieseline C900, maar dat doe ik niet een tweede keer. Te stug en hard en keren is erg lastig. Maar ja dat krijg je als je in een heel kort tijdsbestek deze tas wilt gaan maken, naast een uitstapje die op mijn agenda stond. Op de klepzakjes daarom ook geen kliksluiting maar magneetsluitingen. Die laatste had ik nog op voorraad.
Het is een erg gave tas geworden, het in elkaar zetten was goed te doen maar heb wel mijn aandacht er goed bij moeten houden. Het is nogal een heel pakket onder de naaimachine door.
Een volgende keer wil ik zeker de kleine variant nog eens maken, misschien wel in het leer!
Achterzijde tas met zakken


Binnenin de tas een GSM zakje en een lange reep die in drieën is verdeeld als zak. Een volgende keer zal ik deze zak hoger maken, net als aan de buitenkant, het is hetzelfde patroondeel.


Ter introductie van de tas is een leuke give away op Jufrouw Kersjes haar Blog... Klik hier!
En haar webshop StoffenMie kun je hier vinden... Klik!
Wil je de tas ook maken? Patroon vind je hier....Klikkerdeklik!

8 opmerkingen:

  1. Ooooh, hij is SUPER gaaf. Zo'n tas zou ik ook best nog eens willen maken. Nu weet ik waar ik het patroon kan kopen, top.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog eens bedankt voor je inbreng en het testen! Het is een heel knappe tas geworden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie tas heb je gemaakt. Leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb m in het echt mogen bewonderen....zooooooo moooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige tas geworden, je hebt er ook een heel mooi toepasselijk stofje voor gebruikt.
    Dat band in een afstekende kleur is ook heel leuk gedaan..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ideaal om meteen op reis te vertrekken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie tas heb je gemaakt zeg, knap werk hoor..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!